Reklam365 ingår försäljningsavtal med Schibsted

Bilden från vänster: Niclas Derby, Katti Svensson, Kristoffer Wennström Reklam365. Niclas Valfridsson, Johan Jeppson Aftonbladet/Schibsted. Mikael Lindgren Reklam365 och Frida Kvarnström, försäljningsdirektör lokalt Schibsted/Aftonbladet.

Bilden från vänster: Niclas Derby, Katti Svensson, Kristoffer Wennström Reklam365. Niclas Valfridsson, Johan Jeppson Aftonbladet/Schibsted. Mikael Lindgren Reklam365 och Frida Kvarnström, försäljningsdirektör lokalt Schibsted/Aftonbladet.

Schibsted gör säljoffensiv i Norrbotten och inleder därför samarbete om regional försäljning med Reklam365. Annonsörer i Norrbotten får därmed tillgång till lokalt styrd annonsering i några av Sveriges mest besökta digitala kanaler.

– Norrbotten är en marknad med stor tillväxt där vi ser ett samarbete med en regional partner som ett spännande alternativ till att starta eget kontor som vi gjort på 14 andra orter i Sverige, säger Frida Kvarnström, försäljningsdirektör lokalt, Schibsted Sales & Inventory.

Avtalet mellan Schibsted Sales & Inventory och Reklam365 gäller försäljning till de digitala kanalerna på Aftonbladet, Omni, tv.nu och klart.se. Fokus ligger på försäljning i mobila kanaler, där Schibsted erbjuder träffsäker och kvalitativ geografiskt styrd annonsering ner på kommunnivå.

Avtalet innebär att annonsörer i Norrbotten får helt nya möjligheter att marknadsföra sig lokalt och regionalt, tack vare de aktuella kanalernas stora räckvidd.

– Samarbetet med Schibsted gör att vi och våra kunder nu får tillgång till marknadsledande medier för såväl lokal som regional marknad. Med detta framtidssäkrar vi vår medieportfölj, samtidigt som vi sannolikt tar en betydande marknadsandel på kort tid. Samarbetet kommer också att innebära flertalet nyanställningar, säger Mikael Lindgren, vd Reklam 365.

ADRESS

Reklam 365 i Sverige AB
Kungsgatan 8B
972 34 Luleå

KONTAKT

Telefon 0920 - 52 65 00 
info@reklam365.se

EN DEL AV GRIT MEDIA